REGULAMIN ŚWIADCZENIA
USŁUG DOSTĘPU DO INTERNETU
W RAMACH MIEJSKIEJ SIECI KOMPUTEROWEJ
Użyte w dalszej części Regulaminu terminy oznaczają:
Abonament - uprawnienie do korzystania z usługi dostępu do globalnej sieci komputerowej INTERNET i/lub innych usług świadczonych przez Operatora.
Abonent - Osoba, która zawarła Umowę z Operatorem w formie pisemnej i korzysta z Abonamentu.
Administrator- Osoba zarządzająca na zlecenie Operatora lokalną siecią komputerową. W szczególności, Administratorem może być Operator.
Cennik - zestawienie cen za Usługi świadczone przez Operatora.
Operator - firma AGGnet z siedzibą w Lidzbarku
Opłata Abonamentowa - opłata ponoszona przez Abonenta z tytułu usług świadczonych przez Operatora w zakresie i wysokości określonej w Cenniku.
Osoba - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, utworzona zgodnie z przepisami prawa.
Umowa- umowa o świadczenie usług zawarta w formie pisemnej, na podstawie której Operator świadczy na rzecz Abonenta usługi, w tym usługę Abonamentu i inne usługi.
1.Postanowienia ogólne.
1.1. Operator, wykorzystując własny system komputerowy świadczy usługi Abonentowi w zamian za wnoszone przez niego opłaty, pod warunkiem przestrzegania przez strony postanowień niniejszego Regulaminu oraz zawartej Umowy, szczegółowych warunków korzystania z poszczególnych usług (o ile zostaną one ustanowione przez Operatora i przyjęte przez Abonenta) oraz ogólnych zasad korzystania z sieci Internet.
1.2. Regulamin świadczenia usług stanowiący razem z Cennikiem integralną cześć Umowy określa w szczególności zakres i warunki wykonywania usług przez Operatora, prawa i obowiązki Abonenta, i Operatora, zasady wzajemnych rozliczeń finansowych, warunki rozwiązania Umowy .
1.3. W zakresie usług związanych z dostępem do sieci Internet Operator działa na podstawie zaświadczenia Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji nr OOL-WKT-6400-18/07(2)
2. Prawa i obowiązki stron.
2.1. Abonent zobowiązany jest do chronienia haseł zabezpieczających, związanych ze świadczonymi przez Operatora usługami. Za skutki wynikające z używania konta i innych uprawnień Abonenta, powstałych w związku ze znajomością hasła zabezpieczającego przez osoby trzecie, wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent
2.2. Abonent ponosi pełną odpowiedzialność za niezgodne z prawem wykorzystywanie usług świadczonych przez Operatora, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim.
2.3. Abonent zobowiązuje się, że nie będzie:
a) podejmować działań mających na celu odczytanie haseł zabezpieczających posiadaczy kont w systemie Operatora lub w jakimkolwiek innym systemie komputerowym,
b) podejmować prób korzystania z zasobów , do których dostęp jest związany z koniecznością posiadania odpowiedniego zezwolenia, a tych zezwoleń Abonent nie posiada,
c) wykorzystywać usług świadczonych przez Operatora w celu prowadzenia działalności niezgodnej z prawem lub w sposób mogący stanowić naruszenie prawa,
d) używać zasobów systemowych Operatora w sposób utrudniający korzystanie z nich innym Abonentom,
e) prowadzić podsłuchu transmisji w sieci komputerowej Operatora,
f) dokonywać prób sabotażu systemów komputerowych Operatora oraz osób trzecich,
g) dokonywać prób świadomego przeciążania systemu komputerowego Operatora oraz osób trzecich,
h) wykorzystywać udostępnionego łącza w celach komercyjnych,
2.4. Zabrania się Abonentowi udostępniania sygnału sieciowego osobom trzecim, a w szczególności dokonywania indywidualnych (samodzielnych) zmian w okablowaniu Operatora. Abonentowi nie wolno również udostępniać innym użytkownikom sieci usług udostępnionych Abonentowi przez Operatora (np. serwisów proxy, ftp, itp.)
2.5. Abonentowi przysługuje prawo do nielimitowanego korzystania z abonamentu oraz do korzystania z jednego urządzenia odbierającego.
2.6. Operator przydziela Abonentowi jeden wewnętrzny adres IP oraz ustala tz . Mac Adres karty sieciowej dostarczonej przez Operatora , zobowiązując zarazem Abonenta do używania karty sieciowej o określonych parametrach dostarczonej jedynie przez Operatora. Samowolna zmiana adresu IP jest zabroniona.
2.7. Poufność oraz ochrona danych
a) Operator traktuje jako poufne informacje oraz dane przesyłane z wykorzystaniem systemu, będące własnością Abonenta, w szczególności przekazywane pocztą elektroniczną.
b) Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy informacje uznane za poufne w rozumieniu niniejszego regulaminu lub ogólnie przyjęte za poufne (w rozumieniu stosownych ustaw, rozporządzeń lub postanowień), uzyskane podczas świadczenia lub korzystania z usług.
c) Przekazywane Abonentowi hasła dostępowego są traktowane jako poufne. Abonent zobowiązuje się do zabezpieczenia tych haseł przed dostępem osób nieupoważnionych.
d) Strony zobowiązują się do nie ujawniania osobom trzecim danych technicznych i technologicznych związanych ze świadczonymi przez Operatora usługami.
2.8. W przypadku udostępnienia Abonentowi urządzeń będących własnością Operatora, Abonent zobowiązuje się do:
a) używania tych urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami prawidłowej eksploatacji oraz do zabezpieczenia przed zniszczeniem, utratą lub kradzieżą;
b) niedokonywania samodzielnych napraw i modernizacji udostępnionych mu urządzeń bez uprzedniej pisemnej zgody Operatora
c) niedokonywania zmiany miejsca zainstalowania urządzeń bez uprzedniej pisemnej zgody Operatora;
d) nie oddawania w najem, w dzierżawę i do bezpłatnego użytkowania udostępnionych urządzeń bez uprzedniej pisemnej zgody Operatora
e) udostępniania wymienionych urządzeń na życzenie Operatora w celu umożliwienia konserwacji, wprowadzania zmian konfiguracyjnych, usunięcia uszkodzeń, itp.;
f) zwrotu urządzeń w stanie nie pogorszonym ponad zużycie wynikające z ich normalnej eksploatacji po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy, w terminie nie później niż 3 dni od daty wygaśnięcia lub rozwiązania umowy;
g) w przypadku nie dokonania przez Abonenta zwrotu udostępnionych mu urządzeń lub dokonania ich zwrotu w stanie gorszym niż wynikałoby to z normalnego zużycia przy prawidłowej eksploatacji, Abonent jest zobowiązany zwrócić Operatorowi kwotę odpowiadającą kosztowi zakupu nowych urządzeń o takiej samej funkcjonalności. Wysokość tej kwoty zostanie określona przez Operatora w stosownym wezwaniu do zapłaty.
2.9. W przypadku stwierdzenia, że uszkodzenie powstało na skutek:
a) samowolnej naprawy dokonanej przez Abonenta,
b) świadomego zniszczenia urządzeń,
c) nieprawidłowego użytkowania urządzeń,
d) nie powiadomienia Operatora o nieprawidłowościach w działaniu, usterkach lub uszkodzeniach urządzeń w terminie 3 dni od dnia wystąpienia nieprawidłowości Abonent jest zobowiązany pokryć koszty naprawy lub wymiany udostępnionych mu przez Operatora urządzeń.
2.10. Operator zawiadamia Abonentów poprzez publikację informacji na stronie http://www.agg.net.pl z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem o planowanych przerwach w działaniu urządzeń, dłuższych niż 3 godz., mających bezpośredni wpływ na dostęp
Abonenta do systemu.
2.11 Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń możliwości korzystania z systemu, wynikających z ochrony jego poprawnej pracy lub z przyczyn technicznych.
3. Rozliczenia
3.1. Abonent zobowiązany jest do terminowego regulowania opłat za usługi świadczone na jego rzecz przez Operatora zgodnie z zapisami określonymi w Cenniku.
3.2. Operator pobiera opłaty:
- jednorazowe w zakresie i wysokości określonej w Cenniku obowiązującym w dniu wykonania Usługi,
- pozostałe w zakresie i wysokości określonej w Cenniku obowiązującym w dniu wykonania Usługi.
3.3. Opłatę Abonamentową Abonent reguluje w cyklach miesięcznych, do 15-go dnia miesiąca kalendarzowego. Opłata dotyczy miesiąca, w którym dokonywana jest wpłata.
3.4. Operatorowi przysługuje prawo do podwyższenia opłat, w oparciu o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług, ogłaszany przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim, oraz w przypadku wzrostu kosztów własnych tj. opłat za dzierżawione łącza, opłat za najem pomieszczeń bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem sieci komputerowej. Zmiany te będą ogłaszane w Cenniku. O zmianie Cennika Operator poinformuje Abonenta co najmniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia jego obowiązywania. Cennik udostępniony będzie na stronie domowej lokalnej sieci komputerowej a powiadomienie o zmianie zostanie wysłane pocztą elektroniczną na konto Abonenta, bez konieczności zawierania w tym względzie pisemnego Aneksu. W przypadku gdy Abonent nie zaakceptuje nowych cen ogłoszonych w cenniku ma prawo rozwiązać umowę, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca, o ile w terminie 14 dni od dnia opublikowania nowego cennika złoży, pod rygorem nieważności, pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy w biurze Operatora lub u Administratora. Umowa ulega rozwiązaniu z ostatnim dniem wypowiedzenia.
3.5. Za opóźnienia w regulowaniu należności przez Abonenta Operator może dochodzić ustawowych odsetek lub opłat określonych w Cenniku.
3.6. Opóźnienie zapłaty należności przekraczające 30 dni kalendarzowych powoduje zawieszenie świadczenia usług na rzecz Abonenta przez Operatora. Przywrócenie praw Abonenta będzie wymagało pokrycia przez Abonenta kosztów ponownego przyłączenia, zgodnie z obowiązującymi stawkami określonymi w Cenniku.
3.7. Rachunki za świadczone usługi wystawiane będą zgodnie z przepisami prawa w systemie miesięcznym, kwartalnym lub półrocznym.
3.8. Jakiekolwiek przerwy lub usterki w uzyskiwaniu połączenia sieciowego, niezawinione przez Operatora nie zwalniają Abonenta od terminowego uiszczania stosownych opłat.
3.9. Na wniosek Abonenta, przez okres maksymalnie 2 miesięcy, umowa może ulec zawieszeniu. W takim przypadku Abonent ma obowiązek zawiadomić na piśmie Operatora z co najmniej 1-miesięcznym wyprzedzeniem o zawieszeniu usługi, ze skutkiem na koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastapiło powiadomienie oraz z góry określając datę Ponownej Aktywacji.
Koszt utrzymanie linii - 20% abonamentu
4. Rozwiązanie umowy
4.1. Nieprzysługuje możliwość wypowiedzenia umowy podpisanej na czas określony. W przypadku kiedy Abonent zerwie umowę wcześniej niż zostało to wskazane w umowie, Usługodawca może nałożyć na Abonenta karę w wysokości 50 % abonamentu pozostałego do końca wskazanego w umowie terminu.
4.2.W przypadku umowy na czas nieokreślony każdej ze Stron przysługuje prawo pisemnego wypowiedzenia umowy z zachowaniem 1-miesięcznego terminu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
4.3. Niezależnie od pkt. 4.1. i 4.2. Operator może rozwiązać Umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym w razie cofnięcia lub ograniczenia Operatorowi zezwoleń na świadczenie usług w zakresie Internetu lub naruszenia przez Abonenta Umowy w szczególności w zakresie obowiązku ponoszenia przez Abonenta opłat.
4.4. W każdym przypadku rozwiązanie Umowy ze strony Abonenta powinno być poprzedzone całkowitym uregulowaniem wszystkich należności wobec Operatora.
4.5. Wypowiedzenie Umowy jest skuteczne pod warunkiem zachowania formy pisemnej i przesłania go drugiej stronie listem poleconym lub doręczenia osobiście.
4.6. Wypowiedzenie Umowy oraz oświadczenie Operatora o rozwiązaniu Umowy ze skutkiem natychmiastowym będą dokonywane na adres wskazany w Umowie.
4.7. Operator ma prawo rozwiązać Umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Abonent wykorzystuje usługi świadczone przez Operatora do celów niezgodnych z prawem lub działanie Abonenta narusza postanowienia umowy i regulaminu.
4.8. W przypadku rozwiązania Umowy Abonentowi przysługuje zwrot 100% nadpłaconych kwot abonamentu, o ile taka nadpłata istnieje.
5. Zobowiązania Operatora.
5.1. Operator podejmie wszelkie dopuszczalne działania, aby udostępniane przez jego system informacje były w jak najlepszym stanie. Operator nie gwarantuje, że każdy rodzaj danych będzie spełniał wszelkie wymagania jakościowe, a informacje dostępne za pomocą połączeń międzysieciowych będą w pełni odpowiadały wymaganiom dotyczącym ich wiarygodności, dokładności i zupełności.
5.2. W przypadku zawinionej przez Operatora awarii systemu Operatora, Abonentowi przysługuje bonifikata w Opłacie Abonamentowej za następny okres, w wysokości 1/30 Opłaty Abonamentowej za każdy dzień przerwy w korzystaniu z Abonamentu. Za dzień przerwy uważa się dzień, w którym awaria trwała co najmniej 12 godzin.
5.3. Operator zobowiązuje się do usuwania awarii w terminie 48 godzin roboczych, licząc od dnia i godziny powiadomienia o awarii, o ile Abonent nie umówi się na inny termin, przy czym za godziny robocze przyjmuje się godziny od 10.00 do 18.00 w dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
6.Ograniczenia odpowiedzialności.
6.1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z prawem wykorzystywanie usług świadczonych przez Operatora, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim.
6.2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe funkcjonowanie systemu spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, działaniem siły wyższej.
6.3. Operator i Administrator nie ponoszą odpowiedzialności za szkody pośrednie i bezpośrednie spowodowane wystąpieniem siły wyższej oraz przyczyn niezależnych od Operatora (np. zakłóceń sygnału internetowego, przerwy w dostawie prądu oraz z tytułu konserwacji urządzeń wzmacniających).
6.4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie danych Aboneta zawartych w jego komputerze, w tym za zabezpieczenia tych danych przed ingerencją osób trzecich.
7. Postępowanie reklamacyjne.
7.1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi przez Operatora lub Administratora Abonent ma prawo złożyć reklamację Operatorowi. Reklamacja powinna zostać złożona na piśmie w biurze Operatora lub u Administratora.
7.2. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty za usługi określ one w Umowie. W przypadku uznania reklamacji Operator zwróci nienależnie pobrane opłaty.
7.3. Operator zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 1-go miesiąca od dnia jej wniesienia. Za datę wniesienia reklamacji uważa się datę stempla pocztowego potwierdzającego dzień nadania listu poleconego albo dzień jej zgłoszenia w biurze Operatora lub u Administratora.
7.4 Operator udziela odpowiedzi na reklamację złożoną przez Abonenta w formie pisemnej. Jeżeli Operator nie uznał reklamacji, powinien w odpowiedzi wskazać uzasadnienie faktyczne i prawne swojej decyzji.
7.5 Reklamacje można wnosić w terminie 1 miesiąca licząc od dnia zaistnienia przyczyny reklamacji.
8.Postanowienia końcowe.
8.1. Operator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
8.2. Operator poinformuje Abonentów o wszelkich zmianach Regulaminu. Informacja zostanie podana do publicznej wiadomości przynajmniej 14 dni przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu.
8.3. Treść regulaminu podawana jest do publicznej wiadomości w następujący sposób:
a) publikacja na stronach WWW Operatora: http://www.agg.net.pl
b) wysłanie pocztą elektroniczną na konta Abonentów informacji o zmianie Regulaminu.
8.4. W przypadku zmian w Regulaminie Abonent ma prawo w terminie 14 dni od dnia opublikowania rozwiązać umowę, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. W przypadku, gdy Abonent nie rozwiąże umowy w wyżej przewidziany sposób, uważa się, że wyraził zgodę na nowe warunki Regulaminu.
8.5. Jeżeli Umowa została zawarta na czas oznaczony i gdy na 1 miesiąc przed upływem okresu, na który została zawarta Umowa, Abonent nie zawiadomi Operatora, że nie zamierza w dalszym ciągu korzystać z usług Operatora, wówczas Umowę uważa się za przedłużoną na czas nieokreślony .
8.6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
|